Vauxhall Owners Forum banner

Samochód rajdowy Corsa

84K views 131 replies 39 participants last post by  Gary B  
#1 ·
Pomyślałem, że zamieszczę tutaj swój projekt razem z innymi samochodami rajdowymi Corsa, które są w tej chwili budowane.
To nic rewolucyjnego i nie tak egzotycznego jak niektóre inne, ale może być interesujące dla niektórych, tak jak inne projekty są dla mnie.

W pełni zespawałem blachę i dołożyłem płyty tam, gdzie było to wymagane, oraz wspawałem klatkę Harry'ego Hockleya. Plan jest taki, aby zbudować samochód przed piaskowaniem i pomalowaniem go, używając niektórych rzeczy z obecnego samochodu i kilku nowych.

Obecny samochód:

Image


Nowy samochód:

Image


Rozebrany i rozpoczęto spawanie szwów:

Image


Spawanie szwów zakończone i rozpoczęto montaż klatki:
Image


Image


Image


Image


Klatka zamontowana i bez szyberdachu zamontowana z powrotem z Sikaflexem i kilkoma spawami punktowymi:

Image


Deska rozdzielcza zamontowana ponownie po wycięciu wokół klatki:

Image
 
#2 ·
Zdemontowano tylną belkę i zawieszenie, przednie zawieszenie, osłony, chłodnicę, pedały, wydech, zbiornik, siedzenia gotowe do zamontowania w nowym samochodzie. Wyjęto dyferencjał F13 gotowy na ebay. Zamierzam użyć dyferencjału F20 z wałami i piastami grp a w nowym samochodzie, ponieważ mam nadzieję, że z nowego silnika uzyskam więcej mocy.
 
#3 ·
Właśnie to zobaczyłem! Wygląda dobrze, pokaż więcej zdjęć wzmocnienia podwozia, zamierzam to zrobić u siebie, mam to wszystko obmyślone w głowie, ale dodatkowa inspiracja nie zaszkodzi.

Jakie dyferencjały zamierzasz sprzedawać? Mogę być zainteresowany, jeśli będzie to dobry dyferencjał za rozsądną cenę ;)

I również dobra robota ze spawaniem, wszystko wygląda całkiem schludnie!
 
#7 ·
Wzmocnienie jest w zasadzie zgodne z instrukcją GM nova. Kupiłem zestaw do powlekania od Protec i użyłem go w corsie. Większość z tego może być użyta/pasuje, z niewielką poprawką.

Image


Powlekłem również mocowanie tylnej belki i wziąłem do niego rurę z klatki po wewnętrznej stronie samochodu:

Image


Image



Dyferencjał to F13/15 TranX z rampami 45 stopni. Dostałem go ze starym samochodem, kiedy go dostaliśmy i było w porządku. Przed ostatnim wydarzeniem został zdemontowany i sprawdzony, a następnie zamontowano w nim nowy zestaw płyt i płytę sprężyny. Zmieniamy na F20 ze względu na wzrost mocy. Daj mi znać, jeśli jesteś zainteresowany.


W tym tygodniu byłem zajęty pracą, więc niewiele się posunąłem do przodu. Rozbieram stary samochód i zacząłem wkładać rzeczy do nowej karoserii, zanim zostanie pomalowana, a komponenty, które ponownie wykorzystujemy, zostaną zdemontowane/serwisowane. Chcę się upewnić, że wszystko pasuje i że niczego nie pominąłem.
 
#8 ·
Dobra robota jak dotąd, przygotowanie skorupy zajmuje wieki. Jedną rzeczą do rozważenia jest pałąk w miejscu mocowania tylnego zawieszenia, ponieważ stwierdziłem, że te dostarczone w zestawie siedzą nieco za wysoko dla pasów. Jestem prawie pewien, że jest to w niebieskiej książce, ale pasy powinny być poziome lub skierowane w dół.
 
#10 ·
Myślisz, że spawanie jest zakończone, a tu znajdujesz kolejne 6 zadań...

Skróciłem 2 pałąki pasów, żeby siedziały niżej. Mam nadzieję, że to wystarczy, ale zobaczę, jak włożę siedzenia. Pasy naramienne mogą być pochylone do góry o 10 stopni (według niebieskiej książki), ale wolałbym, żeby były pochylone w dół.

Osłony przeciwpyłowe są po prostu wciśnięte, ale VW są naprawdę ciasne w porównaniu do tych z Vauxhalla. Pozostały na swoim miejscu przez cały poprzedni sezon na żwirze.
 
#15 ·
hi pal can i just ask wot you will de doing with the old shell and cage and do you wont to sell the cage

loveing the car lots of good work up to now
Cheers.
Klatka w starej karoserii jest klatką spawaną, więc będzie musiała iść razem z karoserią. Zostanie to sprzedane lub użyte jako pojemnik na złom w warsztacie. Zależy to od tego, jak będzie wyglądać po rozebraniu.
 
#13 ·
W takim razie są to kołpaki VW, mam swoje przykręcone przez środek, co załatwia sprawę, ale to uciążliwe.

Jestem pewien, że problem, który miałem, polegał na tym, że wyścigówka wystawała za bardzo, więc nie było w co wkręcić, czy użyłeś tylnego łożyska Vaux czy VW?
 
#14 ·
Rallycorsa
Jestem pewien, że problem, który miałem, polegał na tym, że zawodnik wystawał za bardzo, więc nie było w co wkręcić, czy użyłeś tylnego łożyska Vaux czy VW?​
To łożysko Volkswagon z tyłu, a nasadka pasuje ładnie i ciasno. Nie pamiętam, jak daleko się wciska, sprawdzę.
Deeky
Re: Corsa Rally Car Dobra robota, gdzie się tym ścigasz?​
Dzięki. Bierzemy udział w mistrzostwach BTRDA Forest Rally od 3 lat. Imprezy odbywają się głównie w Walii, jedna w Lake District i jedna w pobliżu Nottingham. W tym czasie odnieśliśmy spore sukcesy (2 zwycięstwa w mistrzostwach i 2 miejsce w mistrzostwach) i mamy nadzieję wziąć udział w wyzwaniu BRC w tym roku, ale mając tylko 4 tygodnie, prawdopodobnie przegapimy pierwsze wydarzenie. Prawdopodobnie skończy się na kilku imprezach z każdych mistrzostw w tym roku i spróbuje pełnych mistrzostw w przyszłym roku.
 
#17 ·
Zdjęto samochód ze szpikulca i postawiono na kołach.

Image


Image


Image



Zamontowano szyny siedzeń teraz, gdy samochód stoi poziomo, i obłożono tunel, aby wzmocnić i wypoziomować miejsce, w którym zostanie zamontowany hydrauliczny hamulec ręczny. Zamontowano również mocowania pasów.

Image



Wycięto i wspawano pierścień montażowy z nakrętkami mocującymi do korka wlewu.

Image


Image


Wzmocniono miejsca, w których będą kołki maski i kołki tylnej klapy

Image
Image



Układ/pozycja rzeczy będzie nieco inny w nowym samochodzie, więc zamontowano fotel kierowcy i mój fotel, abyśmy mogli zobaczyć, gdzie ma być pionowy hydrauliczny hamulec ręczny, a także inne rzeczy, takie jak podnóżek, gaśnice, trasy przewodów/okablowania itp.

Image



Cieszę się z budowy samochodu, ale po pominięciu 2 rajdów, które normalnie byśmy zrobili, wreszcie siedzenie w samochodzie na siedzeniu dało mile widzianą motywację, nawet w stanie, w jakim samochód się obecnie znajduje!
 
#19 ·
Wspaniała robota wzmacniająca i klatkowa, a twoje spawanie jest najlepsze, jakie widziałem. Podobają mi się stojaki, których używasz do przechylania samochodu na boki, aby bezproblemowo dostać się do spodu i wykonać porządne spawanie bez wpływu grawitacji na przepływ i łatwy dostęp. Tak widzę, jak mój Manta jest odpowiednio odrestaurowany, a nie spawany od spodu. Szukałem garażu, w którym mógłbym przechylić samochód na bok lub użyć specjalnych stojaków, aby odpowiednio wykonać spód bez pozostawiania odkrytej pracy metalowej.

Powodzenia w ambitnym projekcie i mam nadzieję, że wygrasz wiele rajdów z najlepszymi.
 
#21 ·
Dzięki za pozytywne komentarze wszystkim.

Zrobiliśmy trochę więcej postępów w składaniu samochodu.
Zamontowałem akumulator za moim siedzeniem. Musiałem przyspawać małą płetwę, aby utworzyć płaską powierzchnię do zamocowania tacy akumulatora.

Image


Zamontowałem zbiornik spryskiwacza, triangulacja klatki uniemożliwia powrót dokładnie do pierwotnej pozycji. Zamontowałem zbiornik wyrównawczy, oryginalny montaż był na grodzi, która została usunięta, aby zapewnić miejsce i prześwit dla przepustnic. Zamontowałem mocowanie do uchwytów T izolatora i gaśnicy. Zamontowałem również część zmodyfikowanej rury wlotu powietrza nagrzewnicy.

Image


Image



Zabraliśmy się za odchudzanie drzwi. Zważyliśmy standardowe drzwi, które ważyły ponad 36 kg, te odchudzone ważą 13,5 kg.

Image


Zaczęliśmy montować aluminiowe panele do deski rozdzielczej, gotowe do montażu instrumentów, przełączników, bezpieczników itp. (nie zostaną srebrne!).

Image


Image


Image



Zbliżamy się do momentu, w którym potrzebujemy silnika z powrotem, abyśmy mogli zacząć prowadzić okablowanie i przewody paliwowe itp.
 
#26 ·
Właśnie wróciłem z wakacji, więc samochód nie posunął się do przodu przez ostatnie kilka tygodni, ale Pete zaczął pracę z wiązką przewodów.
Usunięto to, co niepotrzebne z oryginalnej wiązki, takie jak przewody do oryginalnych instrumentów, silnika i zarządzania, regulatorów reflektorów, bezpieczników/przekaźników, złączy itp., itd.

Image


Następnym krokiem jest zamontowanie go w desce rozdzielczej wraz z nowymi przełącznikami i bezpiecznikami itp. oraz przygotowanie złączy do przedniej i tylnej wiązki.

Instrumentacja będzie przez to:

Image


Również podczas mojej nieobecności silnik 1400 został ukończony i odebrany z Protec:

Image


Image


Image


Nie znam jeszcze pełnej specyfikacji, ale na hamowni miała 180.:) Będzie interesujące zobaczyć, jaka moc pozostanie po umieszczeniu w samochodzie.

Również w tym samym czasie odebrano kolektor i masywne wały:

Image
Image


Mam nadzieję, że w ten weekend skończę pracę nad karoserią (mocowania silnika, panel przedni i kilka innych elementów), a następnie oddam ją do piaskowania i malowania.
 
#27 ·
Wygląda dobrze, naprawdę podoba mi się moja deska rozdzielcza Racetech, bardzo schludna i uporządkowana.

Silnik wygląda jak silnik Billa Falconera, jeśli tak jest, nie będziesz rozczarowany. Tylko jedna głupia rzecz, aluminiowa miska olejowa, miałem jedno pęknięcie i mój kolega też, mamy teraz stalową miskę olejową 1400, która jest standardowo przegrodzona, zakładam, że ponieważ masz wspawaną tuleję na misce olejowej, używasz również odpowietrznika Protec?
 
#29 ·
Wygląda dobrze, naprawdę podoba mi się moja deska rozdzielcza Racetech, bardzo schludna i uporządkowana.

Silnik wygląda jak silnik Billa Falconera, jeśli tak jest, nie będziesz rozczarowany. Tylko jedna głupia rzecz, aluminiowa miska olejowa, miałem jedną pękniętą i mój kolega też, teraz mamy stalową miskę olejową 1400, która jest standardowo przegrodzona, zakładam, że ponieważ masz wspawaną tuleję na misce olejowej, używasz również odpowietrznika Protec?

Tak, używam odpowietrznika Protec, według wszystkich relacji konieczność, gdy zaczynasz obciążać te silniki. Silnik został również przez nich zbudowany. Przyglądałem się Billowi Falconerowi, ale zdecydowaliśmy się na Protec, tak naprawdę bez powodu, po prostu używamy Alana do prawie wszystkiego innego, a obsługa jest zawsze na miejscu. Nigdy jednak nie słyszałem złego słowa o Billu Falconerze, w przeciwieństwie do niektórych historii grozy, które słyszysz o niektórych większych konstruktorach silników.
Zawsze wolałem stalową miskę olejową, ponieważ wygina się, a nie pęka w przypadku uderzenia, nie znam powodu aluminiowej miski olejowej, zapytam go! Z ciekawości, co spowodowało pęknięcia?

Deska rozdzielcza to świetne rozwiązanie, a kiedy wyceniasz osobne instrumenty, to podobne pieniądze, plus robi o wiele więcej i wygląda świetnie. Dobra obsługa zapasowa. Łączenie z MBE.
Na co powinienem uważać?


kennybarbour
Re: Corsa Rally Car
silnik wygląda ładnie, dobry pomysł ze sprężyną na bagnecie, to zostanie skopiowane!!! podobnie jak stojak, jeśli mój silnik go nie ma. 180 brzmi świetnie, ale nie chciałbym rachunku...

Ile kosztowały wały, tak z ciekawości? To będzie kolejna aktualizacja w moim harmonogramie po zbudowaniu samochodu, wały, piasty i większy mechanizm różnicowy.
Silnik był za darmo, przyszedł z naprawdę drogim stojakiem i sprężyną...lmao
Dobre małe dodatki, właściwa obsługa.

Myślę, że wały kosztowały około 350 funtów za sztukę, plus obróbka piasty i łożyska (myślę, że około 100 funtów za sztukę), kołnierze napędowe F20 (dostałem za kilka piw) i mechanizm różnicowy F20. Plus chcesz kilka zapasowych wałów! Zwykliśmy łamać wały na standardowym 1400 bez mechanizmu różnicowego, więc dobrze byłoby nawet ukończyć etap bez robienia tego teraz. Kiedy wydajesz 450 funtów tylko na opłaty za udział w wydarzeniu i próbujesz wygrać mistrzostwa, jest to mądra inwestycja. Zastanawiam się jednak, jak długo wytrzyma nasza skrzynia F13....:doh: