Vauxhall Owners Forum banner

1 - 4 of 4 Posts

·
Registered
Joined
·
3 Posts
Discussion Starter #1
Hola a todos. Tengo un kadett de 16v, con ecu programable y cámaras de 268 °, tengo 180hp, pero quiero alcanzar 200 / 210hp, ¿qué cámaras me recomiendan para usar en la calle? Catcams 274 o sbd 284/278?. No me importa cambiar pistones o embolsar originales. Gracias
 

·
Registered
Joined
·
6,692 Posts
Google translation - "Hi everyone. I have a 16v kadett, with programmable ecu and 268 ° cameras, I have 180hp, but I want to reach 200 / 210hp, what cameras do you recommend for street use? Catcams 274 or sbd 284/278 ?. I don't mind changing pistons or bagging originals. Thank you."


Depends on how much you have changed - Throttle bodies, exhaust, cylinder head, etc, and what you call 'street'?
The SBD should be better for most street driving but the CATCAMS should give a bit more power, but might not be as street friendly.
You may be better off going to mechanical camshafts as they will be more reliable under hard use.
Either should be used with new, high compression pistons or, at least, machined pistons for valve clearances.
Use the full kits, or parts list, for best results.

More information on the engine would help. You may also like to check for Spanish parts suppliers and tuners, to help with the language barrier.


Traductor de google
Depende de cuánto haya cambiado: cuerpos del acelerador, escape, culata, etc., y lo que llama 'calle'.
El SBD debería ser mejor para la mayoría de la conducción en la calle, pero las CATCAMS deberían dar un poco más de potencia, pero podrían no ser tan amigables con la calle.
Es mejor que vaya a los árboles de levas mecánicos, ya que serán más confiables bajo un uso intensivo.
Cualquiera de los dos debe usarse con pistones nuevos de alta compresión o, al menos, pistones mecanizados para espacios libres de válvulas.
Use los kits completos o la lista de piezas para obtener los mejores resultados.

Más información sobre el motor ayudaría. También puede consultar proveedores de piezas y sintonizadores españoles para ayudar con la barrera del idioma.
 

·
Registered
Joined
·
3 Posts
Discussion Starter #3
Ecu programmable, lexmaul intake manifold, lexmaul exhaust manifold, 63mm exhaust line, unnumbered coscast cylinder head, not ported, 86'5 mm piston engine with original rc. The vehicle is not used in a circuit, it is used on weekends on the street, it has to pass itv annually. I have read enough to alex again, and with catcams 274/274 I got 205hp, and with sbd 284/278 I got 220 approx. I don't want you to lose a lot of torque and idle that is more or less normal
 
1 - 4 of 4 Posts
Top