Vauxhall Owners Forum banner

C20XE RWD wyposażenie skrzyni biegów

40K views 38 replies 15 participants last post by  auscali  
#1 ·
Cześć

Czy ktoś może mi powiedzieć, jakie skrzynie biegów z napędem na tylne koła pasują do silnika C20XE?

Jeśli możesz mi powiedzieć, z jakich samochodów pochodzą, byłaby to ogromna pomoc, a także kod.

Pozdrawiam: Allan
 
#2 ·
Skrzynia biegów Ford typu 9 pasuje do XE i wielu innych z obudową dzwonu od SBD. Sprzedają cały potrzebny zestaw, ale nie jestem pewien co do ceny.
Myślę, że również Ford T5 ??! Znowu, z obudowami dzwonów.

Większość skrzyń biegów Vauxhall rwd pasuje, prawda?
 
#3 ·
Tak, skrzynia Ford T9 jest zdecydowanie najpopularniejsza - zwłaszcza dzięki ogromnej gamie opcji aftermarketowych - przełożenia, obudowy ze stopów lekkich, sekwencyjny i/lub wybór biegów typu dog. BTW, jeśli masz GŁĘBOKIE kieszenie, Quaife ma ładną, szytą na miarę skrzynię biegów, która jest bezpośrednim zamiennikiem. Dostałem również obudowę dzwonu od SBD, z zestawem hydraulicznego siłownika pomocniczego z centralnym mocowaniem.

Nie jestem pewien, czy T5 pasuje do obudowy dzwonu T9 - AFAIK są one różne. Jednak ci ludzie mogą mieć odpowiednią obudowę dzwonu - http://www.aframeengineering.co.uk/ -
"AF12 16V Astra do skrzyni biegów Borg Warner T5"
 
#5 ·
Dostaję skrzynię T5 z 5 biegami, ale nie jestem pewien z jakiego modelu samochodu. Obudowa dzwonu musi zostać zmieniona, aby pasowała.
Jeśli masz potwierdzone źródło i konfigurację, czy możesz je opublikować, ponieważ rozważam tę opcję. T5 jest znacznie mocniejszy i ma lepsze przełożenia, dla mnie, niż mocniejsze opcje T9 z rynku wtórnego.
 
#9 ·
Typ 9 to bardzo fajna skrzynia biegów, bardzo popularna, co oznacza, że są tanie, i wszystkiego jest pod dostatkiem, jak powiedział gordo.
Nie mogę komentować, która jest lepsza/mocniejsza, ale wiem, że Darcy na tym forum używa skrzyni biegów Manta w silniku LET o mocy około 280 KM i to wciąż działa.
 
#10 ·
SBD produkuje dwie wersje, powierzchnie są pod różnymi kątami dla różnych zastosowań.
Nie zapomnij zdobyć miski olejowej z napędem na tylne koła z Manty 1.8 (zwanej miską olejową 'big wing'). Jeśli wkładasz ją do samochodu typu kitcar lub czegoś innego niż Vauxhall, jest płytsza niż normalna miska olejowa XE i może również pomóc w zaoszczędzeniu miejsca. :)
Możesz zmodyfikować obudowę dzwonu Type 9, aby pasowała do XE, jeśli nie chcesz płacić za obudowę SBD. :)
 
#11 ·
Mam obudowę dzwonu T5 od A-Frame Engineering. Dopasowanie do kołków jest bardzo dobre, obudowa dzwonu dobrze pasuje. Musiałem zmodyfikować moją, ponieważ w rzeczywistości przykręca T5 do 25XE zamiast 20XE.

T5 pochodzą z 2WD Sierra Cosworth. Nie bierz jednego z TVR, chyba że lubisz przełożenia V8 i drążek zmiany biegów tuż za kołem zamachowym! TVR to także skrzynia World Class, która, o ile wiem, ma inną specyfikację wału wejściowego niż Sierra Cosworth.

T9 może być trochę słaby dla dobrze dostrojonego XE, jeśli wybierasz trasę T9 i myślisz o przepustnicach itp. dla 20XE, zdecydowanie weź wersję z dłuższym wałem wejściowym, która pochodzi z V6 sierra, ponieważ jest znacznie mocniejsza.

Mam obudowę dzwonu T9->20XE z krótkim wałem wejściowym o nachyleniu 7 stopni, jeśli ktoś chce ją ode mnie kupić. Nowa i nie zamontowana, ponieważ szybko przeszedłem na T5. T5 to świetna, mocna i solidna skrzynia. Jedynym deficytem jest niewielka wada wagi, ale w aplikacjach RWD nie jest to takie złe, ponieważ waga jest praktycznie centralna i nisko w samochodzie. Moja tylna oś pęknie, zanim zrobi to T5.

Skrzynia Manta 1.8 pasuje bezpośrednio. Też mam jedną z nich! :) lol. Jest to bardziej powszechne dopasowanie do 20XE, chociaż może to być również trochę słabe dla mocno dostrojonego 20XE i oczywiście nie ma dla niego zestawów SCCR ani niczego w tym rodzaju, jeśli chcesz ulepszyć w przyszłości.

Skrzynia Omega również powinna się przykręcić. Nie sądzę, żeby Carlton był bardzo łatwy, ponieważ był dostarczany z silnikami Family 1. Inni ludzie wiedzą lepiej o skrzyniach Carlton.
 
#14 ·
Mam obudowę dzwonu T5 od A-Frame Engineering. Dopasowanie do kołków jest bardzo dobre, obudowa dzwonu dobrze pasuje. Musiałem zmodyfikować moją, ponieważ faktycznie przykręca T5 do 25XE zamiast 20XE.
Aha, nie byłem pewien, czy są jeszcze dostępne - BTW, link w mojej wcześniejszej odpowiedzi - w bardzo rozsądnej cenie! Będę musiał to sprawdzić, gdy załatwię kilka innych rzeczy - nienawidzę słabych punktów w samochodach...
 
#16 ·
Skrzynie biegów kompatybilne z Vauxhallem.

Umieściłem te informacje co najmniej 3 razy w ciągu ostatniego roku - UŻYJ FUNKCJI WYSZUKIWANIA

Skrzynia Manta 1.8 - Słaba = XE będzie ok, LET rozwali ją na kawałki. Ogólnie zły wybór, ponieważ nie są łatwe do znalezienia
Skrzynia biegów Carlton 2.0 8v - Znowu słaba, ale tania i obfita ze sprzęgłem linkowym dla łatwej instalacji, idealna dla XE
Skrzynia biegów Omega R25-28 - Znaleziona w V6 Omegach (w tym 3.0) - Dość tania i bardzo obfita, może obsłużyć LET do około 250-300 na pchnięcie. Sprzęgło hydrauliczne
Skrzynia biegów Omega R28 - Znaleziona w 3.0 V6 Omegach - Trudna do znalezienia (sam szukam takiej), ale powinna obsłużyć ponad 400 KM. Sprzęgło hydrauliczne

Miski olejowe:

Gdy silnik jest zamontowany w samochodzie, gdzie krzyżuje się rama pomocnicza?

W pobliżu przodu silnika? - Potrzebujesz miski olejowej i smoka Manta
W pobliżu tyłu silnika? - Miska olejowa i smok Carlton 2.0 8v (dotyczy to każdej aplikacji XE/LET w Carlton/Senator/Omega)
 
#27 ·
Co z tym nastawieniem? Nie zawracaj sobie głowy pisaniem, jeśli nie chcesz. I tak tylko powtórzyłeś informacje, pomijając skrzynię Carlton 8v, a w tym poście jest o wiele więcej informacji w porównaniu do twojego postu. :confused:
Spadaj więc lmao

P.S. Obudowa dzwonu V6 i 20XE jest IDENTYCZNA, bez tweekingu. Po prostu przykręć i jedź.
 
#18 ·
Jak słaba jest skrzynia biegów Manta 1.8? To jednostka Getrag, według Getrag jest dobra dla 350 KM. I T5. Powiedziano mi przez bardzo dobre źródło, że skrzynie biegów Cossie są światowej klasy. Poradzą sobie z 500 KM. Podobno łatwo jest ulepszyć skrzynię T5 bez W/C do W/C. IIRC skrzynie biegów Mustanga są bez W/C.
 
#19 ·
Cześć, synchronizatory skrzyni 1.8 są słabym punktem dla zmodyfikowanego XE. Skrzynia Coswortha to rzeczywiście skrzynia WC, przysiągłbym, że była różnica między skrzynią TVR a skrzynią Cosworth T5, ale najwyraźniej nie.

Czy masz link do informacji o Getragu?
 
#20 ·
Przepraszam Brian, nie wiem, to był gość jeżdżący jednym w Manta, który pokazał mi faks Getraga, który miał. Sam potrzebuję skrzyni Getrag, ponieważ wkładam silnik turbo Saaba do mojego mk1 cav. Jak wygląda skrzynia Omega do włożenia do cav mk1? Bo mogę dostać manualną za 50 funtów. Czy ten Brian w końcu jest z Valvers? Przepraszam za wszystkie pytania!
 
#22 ·
Dzięki kolego. Jesteś powodem, dla którego zbudowałem Novę 2.0, gdy miałem 16 lat! Więc jeśli użyję skrzyni biegów i wału napędowego z Manty 1.8 i utrzymam moc na poziomie 270 KM, będzie dobrze? Przepraszam za to pytanie, ponieważ jestem fanem FWD, ale zawsze chciałem mieć Mk1.
 
#23 ·
lol, cóż, mam nadzieję, że dobrze się bawiłeś! Spodziewam się, że skrzynia 1.8 powinna być nieco bardziej odpowiednia dla aplikacji turbo, ale spróbowałbym znaleźć dla niej specyfikację momentu obrotowego, prawdopodobnie jest na stronie Getraga lub gdzieś w sieci. Rura momentu obrotowego jest również nieco słabym punktem, jeśli twoja jest aluminiowa, a nie stalowa. Ale jeżdżę z aluminiową rurą momentu obrotowego, kiedy/jeśli się zepsuje, zajmę się tym wtedy!
 
#26 ·
Skrzynia biegów z Manty 1.8 rozleciałaby się przy 400 KM, podobnie jak ta z Carltona.
Pamiętaj, że to moment obrotowy zabija skrzynie biegów, a nie moc.
Omega R25 prawdopodobnie by wytrzymała, R28 bardziej.
Skrzynie T5 są w oryginalnym Cossie 3dr, 2wd Saph też je ma.
Są też w wielu innych rzeczach, np. Mustangach, TVR, kitcarach itp.
 
#29 ·
Skrzynia V6 miałaby dłuższą obudowę dzwonu, aby pomieścić ogromne koło zamachowe, prawda? Tak jak robią to F25
Zgadza się, tak jak skrzynia 2.0 8v carlton (nie jestem pewien co do jednostki manta), użyj koła zamachowego 2.5 V6 FWD single mass - tak, jest ciężkie, ale tanie. Lub zamontuj odchudzoną wersję, tak jak ja to zrobiłem (VXLGSi stąd robi je za około 220 funtów z przesyłką).
 
#30 ·
Skrzynia biegów Manta przyjmuje normalne, płaskie koło zamachowe. Nie sądziłem, że Carlton 8v będzie miał duże koło zamachowe typu garnek.

Odchudzone koło zamachowe byłoby najlepszym rozwiązaniem dla skrzyni V6, ale zbliża to cenę do ceny skrzyni typu 9 i adaptera obudowy dzwonu, przy czym skrzynię typu 9 łatwiej znaleźć i zdobyć do niej części zamienne.
Nie widzę sensu w montowaniu XE lub LET do czegokolwiek z tym ogromnym kołem zamachowym przyklejonym do niego
 
#31 ·
Nie jest aż TAK źle, LET nie ucierpiał zbytnio z tego powodu. Chociaż cena koła zamachowego doprowadziłaby do typu 9 + adapter, co z kołem zamachowym pasującym do typu 9?
 
#32 ·
Używam koła zamachowego 20XE w moim V6. A raczej będę używał lekkiego koła zamachowego 20XE ze sprzęgłem 7 1/4".

Obudowa dzwonu 20XE, którą mam do T5, musi zostać zmodyfikowana, aby pasowała do V6, ale bardzo ściśle przylega do pozycji rozrusznika 20XE. Obudowy dzwonów Vauxhall mają zwykle o wiele więcej wolnej przestrzeni wewnątrz, więc przypuszczam, że dlatego obudowa dzwonu omega nie koliduje z rozrusznikiem w 20XE.

Skrzynia Manta 1.8 może być używana ze standardowym kołem zamachowym 20XE i tarczą sprzęgła 1.8 ;) co oznacza, że ​​jest to prawdopodobnie najtańszy sposób na rozpoczęcie. Widziałem, jak sprzęgło 1.8 wytrzymuje w 20xe z korpusami przepustnicy.